blogbejegyzés készítés

Blogbejegyzés készítés 12 módja

Blogbejegyzés készítés 12 módja, amellyel megtörheted az írói blokkot és az olvasókat is visszacsábíthatod

A tartalom a király (“The content is king”), olvashatjuk minden online marketinggel foglalkozó szakértő weboldalán. Posztolj minél több cikket, optimalizáld azokat a megfelelő kulcsszavakra, építsd szakértői státuszod. Ha követed ezt a  stratégiát – friss és értékes információkkal látod el olvasóidat – hamar piacvezetővé válhatsz.
De mik a blogbejegyzés készítés alaptípusai?
Hogyan írjak napról napra (vagy legalább hétről-hétre), szórakoztató és hasznos cikkeket, amit még a Google is szeret?
Szükséged lenne blogbejegyzés ötletekre?
Volt már úgy, hogy csak bámultad a képernyőt, de semmi ötleted nem volt, miről írj?
Szeretnéd tudni milyen típusú tartalmakkal tudod a látogatók figyelmét leginkább felkelteni?
Ebben a cikkben megosztok a blogbejegyzés készítés 12 alaptípusát mutatom be, amit Te is sikerrel alkalmazhatsz a saját szakértői hírneved építéséhez, amelyekkel sikeresen túllendülhetsz az írói válságon.

Nézzük a listát, mivel bővítheted fegyvertáradat:

#1: “Hogyan csináld” típusú oktatóanyagok, mint blogbejegyzés készítés egyik módja

A hogyan csináld… az egyik legerőteljesebb alaptípusa a blogolásnak.
Gondolj csak bele, miért mész fel a hálóra? Hogy információkat, tudást szerezz! Hogy megtudd a tegnapi sporteredményeket, vagy kíváncsi vagy kedvenc színészed életrajzi adataira, de olyan is előfordulhat hogy szeretnéd megtudni, hogyan kell az ilyen és ilyen típusú beragadt termosztátszelepet újra működőképessé tenni.

A Te látogatóid és ügyfeleid hasonló képen ezért használják az internetet. Van egy problémájuk, amire keresik a választ. Az általad készített lépésről-lépésre útmutató segíthet nekik a a problémájuk megoldásában, elhárításában.

A hogyan csináld típusú bejegyzések nem tartoznak a titkos összetevői közé a sikeres üzleti blogoknak, mégis számos blogger és üzleti vállalkozás fél ilyen típusú bejegyzéseket közzétenni. Úgy gondolkoznak: ha elárulom hogyan csinálom én, akkor miért alkalmaznának engem, ha maguk is meg tudják majd ezek alapján csinálni?

Az oktatóanyagok és a hogyan csináld blogbejegyzések segítenek szakértői imázsod és a hitelességed felépítésében, azzal hogy megmutatod te hogyan csinálod, fokozhatod az irántad kialakulófélben lévő bizalmat, tanúságot tehetsz arról hogy értesz hozzá .

 

#2: Listák

A lista típusú blogbejegyzések sűrítik, racionalizálják az információkat, ezáltal időt és fáradtságot takarítva meg az olvasójának. Könnyebbé teszik az olvasást, a megosztást, de a cselekvésre ösztönzés is hatásosabbá válhat általa.

Az ilyen típusú blogbejegyzések azért vonzzák az olvasókat, mert azt az ígéretet hordozzák magukban, hogy a rövidebb idő alatt a több haszon hozható ki belőlük.
Sok blogger ezt is utálja, halálának érzi listákat, de tény,  hogy működik, hatásos.

Példák: 10 tipp gyerekeknek az egészséges életmódhoz , 15 tipp a jó alváshoz

De, nézz csak meg egy újságárusnál a népszerűbb magazinok címlapsztorijait: 12 hiba amit Belgium elkövetett a brüsszeli támadások előtt, 27 meccs, 27 kép – így lett bajnok a Fradi!…

 

 #3: Erőforrások (felhasznált anyagok), linklisták

Erősen hajaz az előzőre, annyi különbséggel, hogy itt más szerzők blogbejegyzéseit gyűjtjük egy csokorba.

Egy adott téma, kategória tanulmányozása közben számos forrást megnézünk, miért ne osztanánk meg ezeket olvasóinkkal?

Nincs idő a kutatásra: Az ilyen erőforrás listák a legjobb helyek a szükséges információk begyűjtésére. Témánál maradva, ilyen poszt például a: 15 reszponzív WordPress sablon

Másik módja az ilyen listák készítésének, ha szakértőket kérdezünk meg egy adott témával kapcsolatban, majd az így született válaszokat egy bejegyzésben közreadjuk: Mibe fektessünk 2016-ban? Szakértők válaszolnak

 

#4: Puskák, ellenőrző listák, tennivaló listák

Az olvasóid gyakran iránymutatást várnak tőled. Ha van egy kérdésük, szeretnék, ha valaki megválaszolná azt – vagy legalább irányt mutatna nekik, merre induljanak.

Az ilyen típusú blogbejegyzések valójában nem sokban különböznek a “hogyan csináld…” típustól. Ezek a bejegyzések a hatékonyságra fókuszálnak, pontokba sűrítik a tenni valókat, nehogy kifelejtsünk valamit ami fontos az adott feladat, projekt végrehajtása közben.

Példa: Utazás előtti ellenőrző lista

Bónuszként letölthető PDF vagy word dokumentumként is odaadhatjuk ezeket, cserébe egy listára való feliratkozásért vagy a FB like-ért.

 

#5: Ajánlók

Két típusát különböztetjük meg: termék, szolgáltatás ajánlók, összehasonlító ajánlatok.

Sok-sok blog csinál nem kis pénzt termékek szolgáltatások ajánlásából.  Számos ilyennel találkozhatsz, mint például könyvek, éttermek, szoftverek, tárhelyszolgáltatók, de legyen bármilyen termék vagy szolgáltatás. (erről bővebben olvashatsz: partnerprogramok)

Azzal hogy termékedet, szolgáltatásodat más hasonlóval összehasonlítod, érdeklődést generálhatsz rá azok között akiknek szüksége lehet a Te szolgáltatásodra, termékedre.  Példa: Maileon

Fogyasztóként senkinek sincs ideje egy adott termék mindenre kiterjedő tesztelésére, így kénytelenek vagyunk kutatásokra hagyatkozni. Két vagy több termék, szolgáltatás teljes körű összehasonlítsa jelentős forgalmat generálhat blogbejegyzésünknek.

#6: Vitaindító bejegyzések

Ha szeretnél nagyobb interakciót a honlapodon, dobj fel egy olyan témát az olvasód számára ami megosztja őket és amibe szenvedélyesen be tudnak kapcsolódni.

Példa: Miért rosszak a magyar filmek?

Egy jó tanács: ha ilyen posztot tervezel, készülj fel a szélsőséges hozzászólások kezelésére is! Kapsz majd hideget és meleget is.

 

#7: Infógrafikák

Az infografikák könnyen kisegíthetnek, ha éppen leblokkoltál és semmi téma nem jön. Könnyű rájuk találni és könnyű azokat értelmezni.

Keress rá egy releváns, témára, például: “croatia infographic”

Blogbejegyzés készítése és az infógrafikák
Infógrafikák

Amikor megtaláltad amire gondoltál vagy amivel kapcsolatban érdeklődésre számíthatsz, építsd be a bejegyzésedbe. Az olvasód imádni fogják. Az emberek szeretik a statisztikákat, a könnyen emészthető információkat.

 

#8: Podtcast leirat

Bár M.o.-on nem terjedt el ez a fajta információ terjesztés, ezért ha olyan a témád, érdemes egy-két próbát tenni podcast készítésével, de blogbejegyzésed szólhat egy korábban publikált podcast leiratáról is. Ez is egy módja lehet annak, hogyan szerezz elkötelezett követőket.

podcast
PodCast

A podcast lényegében hasonlít a videóra, csak nincs hozzá kép. Egy hang fájl (mp3), amit le lehet tölteni, viszont ha a  podcast-hoz leiratot (a podcast-ban elhangzottak írott változata) is készítesz, az olyan mintha egy blogbejegyzést készítenél.

Figyelem! Ez egy nehéz műfaj! Úgy értem nehéz jól csinálni, viszont ha verbálisan jó vagy, jó a kifejezőképességed, újabb csatornán érheted el a potenciális vásárlóidat, vagy számos rajongót szerezhetsz.

Podcast leirat készítése viszont nem olyan nehéz és ráadásul ki is szervezheted.

 

#9: Videók

Szoktál videókat posztolni a YouTube-ra? Milliókat érhetsz el ezen a  csatornán! A második legnagyobb keresőmotor nyújtotta lehetőségeket badarság lenne nem kihasználni!

Ha blogbejegyzésedbe beágyazol videótartalmakat, további jó pontokat szerezhetsz a keresőmotoroknál, továbbá a látogatók is örülni fognak a változatos tartalmaknak.

Persze nem árt ha a videót egy olyan szövegkörnyezetbe ágyazod be, ami releváns a videó témájával, de az is jó megoldás lehet, ha készítesz egy leiratot (transcript) a videóról és azt is beszúrod a posztba a videó mellett.

Ezzel a módszerrel két legyet üthetsz egy csapásra: szerezhetsz új nézőket a csatornádra (videó nézettség növelés), de a látogatók által az oldaladon töltött idő statisztikáját is drasztikusan javíthatod.

 

 

#10: Interjúk

Készíts interjút iparági vezetőkkel, híres emberekkel, elégedett vásárlókkal, vagy az utca emberével. Az interjút beágyazhatod egy megfelelő szövegkörnyezetbe, a beágyazás módja lehet audio (akár podcast), video, és szöveges formátumú is, attól függően, hogy a közönséged mit szeret legjobban. Ha audió vagy videó formátumot használsz, mindenképp készíts hozzá rövid összefoglalót vagy leiratot, amely növeli a keresőkben a láthatóságot.

Tipp! Ha elkészült a blogbejegyzés, megkérheted interjú alanyodat, hogy tegyen hivatkozást a saját blogjában a cikkedre, így további látogatókat szerezhetsz.

Példa: Télen-nyáron a Balaton…

 

#11: Vendég posztok

Megkérhetsz külső szakértőket, hogy írjanak cikket a a blogodba, így anélkül szerezhetsz friss tartalmakat, hogy neked kellene írogatni. Számos példát lehet találni az interneten, hogyan használják a vendég posztolást arra hogy masszív látogatói bázist építsenek ki.

Blogbejegyzés készítése vendég posztokkal
Vendég posztok

Az egész vendégposztolást teljesen automata rendszerré szervezheted, csak arra vigyázz, hogy minőségi posztok és teljesen eredeti posztok kerüljenek a a rendszeredbe. Rakd magasra a szintet a vendégposztolók számára.

Arra is figyelj, hogy a vendég blogger célja az is lehet hogy további látogatottságot szerezzen saját blogjának, azáltal hogy a te látogatóidat átcsatornázza a sajátjába.

Ha rendszeresen értékes cikkek jelennek meg a blogodban, az olvasók visszatérnek az újabb cikkekért. Erről is olvastam egy hasznos cikket

 

#12: Poszt sorozatok

Előfordulhat hogy van egy cikk ötlet, ami túl nagy lenne egy szimpla blogbejegyzés készítéséhez. A legokosabb, ha ilyenkor részekre szeded és cikksorozatot készítesz belőle. Ha részekre szedsz egy témát, azt is nyerheted vele hogy “megágyazol” a következő részeknek, az olvasóid szívesebben nyitják majd meg a következő posztot, továbbá a SEO-nak is hasznos, ha organikus linkek mutatnak egyik bejegyzésből a másikra.

Példa:

poszt sorozat

 

További lehetőségek:

A fenti példák a leggyakrabban használatosak, de ezeken kívül vannak egyéb poszt típusok is, például: esettanulmányok, statisztikák, riportok, friss hírek, személyes történetek…

Most hogy a főbb típusokkal tisztába kerültünk, – remélem picit segít az írói blokk oldásában – kezdj el Te is mihamarabb értékes  tartalmas, cikkeket írni az olvasóidnak!

Mit gondolsz, hozzád melyik fajta áll a legközelebb? Melyiket szerethetik leginkább az olvasóid? Oszd meg a hozzászólásokban tapasztalataidat!

The following two tabs change content below.

Pete Zoltán

Pete Zoltánnak hívnak és már 14 éve foglalkozom az internetes technikával, honlapokat és webes alkalmazásokat fejlesztek cégeknek, intézményeknek, magánszemélyeknek. Jelenleg számos weboldal felügyeletét látom el, amelyek között vannak kkv-k, kisvállalkozások, magánszemélyek. Tartalmát tekintve, hobby oldal, céges oldal, webáruház, nonprofit oldal, intranet, extranet. Kezdetben magam kódoltam a honlapokat, azok motorját, de később áttértem a CMS-rendszerek (tartalomkezelő rendszerek) használatára, amit nem bántam meg. A CMS-k közül a WordPress a nagy kedvencem. A WordPress mellett kipróbáltam jó pár más nyílt forráskódú tartalomkezelőt is - Jomla, Drupal vagy a másik platformról SenseNet, MojoPortal, Orchard és még sok-sok mást.

Latest posts by Pete Zoltán (see all)